7 d’abr. 2011

Crònica de la Ultra de les Ermites

Aquest cap de setmana 02/04/2011 i 03/04/2011, els Makis aconjuntament els companys d'AEXTREM hem organitzat/realitzat la Ultra de les Ermites de Sta. Coloma de Farners.

El repte es tractava de completar la ruta de les Ermites de Santa Coloma de Farners, Sant Hilari Sacalm, Osor i Anglès. La ruta és aproximadament un circuit de 65Km i uns 2100m de desnivell positiu (depenent de si s'agafa alguna variant) Donat que en els Makis hi ha gent que practica diferents disciplines d'esport, cadascú l'ha fet amb el que s'ha trobat més còmode.

Les ermites a visitar i fotografiar són les següents:

- Farners
- Argimon
- Sant Pere Cercada
- Sant Iscle i Santa Victòria Sauleda
- Sant Miquel de Cladells
- Santa Margarida de Vallors
- Turó dels Makis (no és ermita, però és parada obligada!)
- Mare de Deu del Pedró
- Santa Creu d'Horta
- Santa Bàrbara
- Sant Andreu de Castanyet

A continuació podeu llegir les cròniques de cada grup

Makis Runners

Modalitat: Ca-Ko
Components (Farners - Argimon): Ignasi, Pere M., Albert F., Joan O
Components Ultra: Carlus V, David M, Enric T, Francesc S, J. Sandoval
Crònica: ULTRA DE LES 10 ERMITES ....BRUTAL!!!!

Makis BTT
Sortida: Ds 02/04/2011 - 16.00h
Arribada: Dg 03/04/2011 - 7.15h
Modalitat: BTT
Components: Marti F i David G
Crònica: REPTE MAKI ACONSEGUIT

En havent acabat el Vilareal - Barça (0-1) i tenint el Madrid a 8 punts, en Marti i jo ens disposem a passar una bona nit de BTT per la nostra estimada comarca de la Selva. Es presenta una nit serena i no massa freda. Ens trobem a Sant Salvador i només d'arribar, la veu de l'experiència ens diu "Nois voleu dir que esteu bé???" El pare d'en Martí... doncs potser si que tenia raó de fer-se aquesta pregunta. Però res, foto de sortida i cap a Farners que últimament sembla que la tenim una mica descuidada. No som ni a la creu i ja veig que la rectificació d'última hora de sortir amb culot llarg quan tota la setmana tenia clar que havia de sortir de curt era errònia! Fotia una calor d'anar-hi! Doncs res, a arremangar-se el culot i per amunt. Vam pujar a ritme suau, uns 22' aprox. Foto i cap a Argimon. Foto i cap Sant Pere Cercada...

Val a dir que em va fer força il·lusió que hi havia gent, tant a Argimon com a St. Pere. Això vol dir que aquestes ermites no cauran en l'oblid, sinó que tindran un manteniment i podrem seguir gaudint d'elles molt de temps.

Sortint de St. Pere Cercada, decidim pujar per la pista, ja que passant per can Formiga hi ha unes rampes molt dures i no es tracta de castigar massa la maquinària només de començar. Arribem a Sauleda i mengem una mica.

Ara toca baixada i a fluir, si bé cap a baix al sot (prop de can Roca) decidim agafar la bici a coll donades les romagueres que hi ha pel camí i evitar punxades. Un cop a la pista de 3 camins enfilem direcció Joanet tot creuant la riera de Joanet 3 vegades (per sort l'aigua ja estava al seu lloc) Els companys CaKo's ens havien passat la info que ells havien tingut problemes amb les obres per trobar el camí per creuar l'Eix. Nosaltres, en aquest punt no passem per on passa el sender, sinó que seguim una mica més i no tenim cap problema per pujar les 2 rampes dures per arribar a Cladells. Repostem aigua tot i que no n'hem gastat massa i... baixada fins al camí dels vivers.

A partir d'aquest punt, passem per can Joanic i comença la part dura del recorregut, comencen les primeres rampes que hem de fer amb la bici al costat. Les anem superant, però sense anar al 100% perquè ens queda tros per endavant. Arriben a Sta. Margarida de Vallors on reposem una mica i... tornem-hi!

Ara toca trobar el Turó dels Makis. Només tenim les referencies del Comandant Carlus i algunes fotos de l'indret. Anem pujant i trobem el punt del camí especificat. Busquem una mica i de seguida trobem la senyera deixada pels companys Pardillos. Fem al nostra ofrena. I... cap al Pedró.

Arribada al punt més alt de la ruta. Tenim en Martí una mica masegat, jo estic una mica més fresc, però els  kms es comencen a deixar notar. Però res, arreplaguem els matxus i anem a buscar la pista del Subirà on, tot de baixada arribarem a Santa Creu d'Horta. Foto i cap a Sta. Bàrbara.

Seguim per la pista cap a la Molina (no baixem pel Roure de can Iglèsies perquè amb 2 persones no ens podem passar les bicis) seguim per la pista dels castanyers que puja mes o menys suau fins al coll del Ruscall. Últims bufets i ens plantem a Sta. Bàrbara. Vista impressionant! Ens abriguem i a fluir cap al Surós, Can Palomeres i Castanyet (7 o 8 Km de baixada!)

Foto a Castanyet i cap a Sta. Coloma on a mig camí trobem 5 elementus deambulant pel camí, però amb unes cares de felicitat d'haver aconseguit el repte (15h caminant!!!) Havíem trobat els companys Makis Cako's! Seguim tots junts fins a can Malladó on a les 8h esmorzem tots plegats amb la companyia de l'Enric O, en David M, en Jordi R, en Joan G, en Joan R i l'Agus.

Només queda felicitar a tots els Ultra's perquè amb bici, la ruta pot ser més o menys dura però, passar-se 10, 12, 15 hores caminant, ÉS IMPRESSIONANT!!! MOLTES FELICITATS A TOTS!!!