16 de maig 2011

2a Ruta d'en Serrallonga Corrent

Hola a tots, Aquest passat dissabte 14 de Maig, vam quedar 3 diguem... sonats, amb la intenció de fer la ruta d'en Serrallonga 2ª edició.Com que els 55 Km i 13 hores que vàrem fer l'any passat sembla que no vam ser prou, vam provar de fer una volta més de cargol i algú de nosaltres va pensar...
i perquè no fer-la corrent?
Dit i fet! L'hem feta corrents pràcticament tota en 8 HORES 53 MINUTS.
Evidentment ens vam aturar a dinar els entrepans a Ossor i vam haver de caminar alguna petita estona que ara us explico:
Primer us pressento als que havien de ser els meus companys.L'Enrique. Entre d'altres coses porta uns 8 o 9 Matagalls- Montserrat a les esquenes. Un bitxo que a més deia que no estava entrenat.
L'altre partenaire devia ser l'Ivan. Aquest, fins fa un parell d'anys només havia fet curses de menjar gambes.
Ara, per exemples s'ha menjat la Marató de les Sables. Es diu ràpid.
Ah! jo era el seu acompanyant, l'Agus. A mi em trobareu als camins amb un bidó d'aigua enganxat al cul.
Bé, vam sortir a les 8'30 i ... primera sorpresa, l'Ivan no va venir per motius de feina. Perdíem el tuareg del grup.Vam esperar fins 3/4 de 9 i ja no vàrem aguantar més ,vam sortir des de la porta de l'Ajuntament de Santa Coloma de Farners, punt d'inici de la ruta d'En Serrallonga. Tot va anar rodat i vam pujar fins al Surós en un tres i no res. les cames començaven a escalfar-se.
L'Enrique s'encarregava de recordar-me que estava sense entrenar però les seves cames no semblaven escoltar-lo.
La pujada fins al Coll del Ruscall la vam fer amb un ritme continu .
Aquí vam trobar el primer incident, un ramat de uns 150 Xais que vam haver d'adavantar com vam poder. Primers amics de la marxa. De seguida ens vam trobar baixant cap al Roure de ca'n Iglesias. Arbre monumental que ens va deixar sense alè.
Breu pujada a Santa Creu D'Horta i directes al Subirà, 950 metres d'alçada.
Quan ja baixàvem cap a Ossor, Ens vam aturar a un mas mig ensorrat a fer fotos quan una veu de dins ens va dir que entréssim, vam entrar i ens vam quedar astorats pel festí que hi vam trobar: Uns 8 paios s'estàvem fotent un esmorzar de por i ja anaven pels whiskies, conyacs etc... Ens van oferir amb molta insistència un xupito de whisky però ens vam controlar i només vam atacar la seva aigua.Ens va sobtar tanta amabilitat en mig d'un entorn tan feréstec!

A nosaltres ens va sobtar la seva amabilitat però ells van al·lucinar en veure dos pirats corrents allà venint de Santa Coloma i que anaven al Pantà de Sau corrents. Fins i tot se'ns van oferir a portar-nos en cotxe !!
Vam baixar en un no res els 6 Km fins a Ossor i allà vam aturar una mitja hora per fotrens els entrepans i la fruita aixafada. ENS VA SABER A GLÒRIA!La pujada fins a Mare de deu del Coll la vam fer caminant i mig adormits amb la panxa contenta. Tot això envoltat per una intensa calor , molt intensa. Des d'aquí d'alt ja ens van envoltar els núvols ens vam mirar i vam dir : " que bé ! ens mullarem una mica i evitarem la intensa calor que estàvem patint "Només va trigar una hora més i ja queien uns gotetes. Saltàvem com nens al pati del col·legi aliens al que se'ns apropava. De seguida es va enfosquir tot fins a l'extrem que vam estar a punt d'engegar la llum frontal que jo duia i de la que l'Enrique havia fet conya.
En 5 minuts estàvem envoltats de raigs, trons i pedra a pots i barrals. IM-PRES-SIO-NANT.
Només ens quedaven 20 KM !! i la cosa no s'aturava ans al contrari.La tempesta anava carregada amb molt d'aparell elèctric. Fins i tot vam notar al beure aigua del Camelbag espurnes als dits. Estàvem cagats!  vam començar a caminar deixant de córrer per tal de no atraure la electricitat i acabar rostits.Vam baixar pràcticament nedant fins a ca'n Serrallonga i aquí vam decidir posar-nos els paravents i continuar corrents ja que la temperatura havia baixat molt i molt. Les mans les teníem glaçades.
A partir d'aquí vam travessar uns corriols-rierols i finalment vam arribar al camí que voreja el pantà de Sau.
En aquest punt vam veure l'arbrat molt perjudicat per la pedra que havia caigut .
Ja estàvem al mon civilitzat!!7 Km  corrent i 8 hores 53 minuts després ja hi érem.La tornada , amb parada inclosa al restaurant del Coll de Ravell i amb unes quantes costelles de xai incloses, Va ser molt dolça.

1. Moltes felicitats vaja cracks q esteu fets
    El proper cop ho podeu fer amb el trajo de busso

2. Hola Francesc,
    La propera portaré un banyador.
    No t'ìmagines la que va caure.

L'any que vé serà la tercera edició. Esperem mes gent!

3. Sou uns maki...nes!!!! ....ara si que l'utra d'en serrallonga esta ben consolidada.